.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماز چه زن و شوهری قبول نیست؟

رسا: ويژه‌برنامه "همسفر تا بهشت" پانزدهيمن مراسم ازدواج دانشجويي دانشجويان سراسر کشور، با حضور زوج‌هاي جوان دانشجو در رواق شيخ حرعاملي حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار شد.
 
در اين مراسم حجت‌الاسلام محسن قرائتي، رئيس ستاد اقامه نماز و مفسر قرآن به ايراد سخنراني پرداخت و حجت‌الاسلام صالحي، مسئول نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه فردوسي پيام مقام معظم رهبري را در اين همايش قرائت کرد.
 
حجت‌الاسلام قرائتي در اين همايش با بيان اين که از نشانه‌هاي خداوند اين مي‌باشد که انسان زوج آفريده شده است، تصريح کرد: جوانان اگر مي‌خواهند که زندگي‌شان شيرين باشد بايد نگاه خود را تنها متوجه زندگي خود کنند و از توجه به زندگي ديگران خودداري کنند، زيرا چشم و هم چشمي آرامش را از زندگي آدمي سلب مي‌کند.
 
وي با اشاره به زندگي پيامبراني همچون حضرت يوسف و موسي، بيان کرد: اين پيامبران الهي در زندگي خود هر کدام يک خواسته از ذات اقدس الهي داشتند؛ يوسف پيامبر براي دوري از زليخا از خداوند خواست تا او را در زندان بياندازد و حضرت موسي نيز از خداوند در خواست کرد تا خداوند خير را براي او قرار دهد، لذا خداوند دعاي هر دو آن ها را مستجاب کرد؛ اما تفاوت حضرت موسي و حضرت يوسف اين بود که حضرت موسي از خداوند خير را در خواست کرد؛ بنابراين انسان بايد همواره خير را از خداوند طلب نمايد.
 
اين مفسر قرآن کريم پشيماني آدمي را ناشي از نقص عقل او دانست، تشريح کرد: انسان به جهت اين که عقلش ناقص است به پيغمبر و امام نيازمند است، البته آمار طلاق در جامعه بيانگر اين است که انسان ناقص العقل است زيرا انسان عاقل از همسرش جدا نمي شود.
 
حجت‌الاسلام قرائتي با تذکر اين مطلب که زن و شوهري که همواره با زبان افکار و اعمال خود زندگي را براي هم تلخ کنند، نمازشان پذيرفته نيست، گفت: مستحب است که زن و مرد در هنگام نماز به ياد همديگر باشند، بدين واسطه خداوند بين عروس و داماد مودت را قرار مي دهد و اين باعث تثبيت محبت بين زوجين مي شود.
 
وي با بيان اين که انسان خليفه الهي است، از اين بايد ظرفيت خود را به درستي بشناسد، عنوان داشت: دانشجويان بايد اهل تحقيق و مطالعه باشند و همواره با يک اسلام شناس براي پاسخگويي به شبهاتي که براي شان پيش مي آيد مرتبط باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 بهمن 1390
احسنت
نا شناس 28 بهمن 1390
آفرين و مرحبا.جالب بود و در خور توجه.
نا شناس 29 بهمن 1390
آقاي قرائتي ايا همه روحانيون و اسلام شناسان مثل شما خوش فكر و هدايتگرند؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.743 seconds.